Tag Archives Tips Parenting

5 SEBAB ANAK SERING MERAGAM

5 SEBAB ANAK SERING MERAGAM

Posted on 2 min read 95 views

  Ramai ibu bapa mengadu rasa pelik apabila anak-anak sering meragam tak kira masa dan tempat. Tapi sedarkah kita, sebenarnya anak-anak meragam adalah disebabkan oleh kita sendiri? Kenapa? 1. Anda tidak menciptakan rutin untuk anak anda. Anak anda gemarkan rutin. Rutin membantu mereka mengekspreskan ...

Khasiat Kurma untuk Si Kecil Anda

Khasiat Kurma untuk Si Kecil Anda

Posted on 2 min read 124 views

Dah nak puasa ni kan, jom cerita pasal kurma. Siapa suka kurma angkat tangan. Di rumah kami kurma bukan hanya di makan di bulan puasa sahaja. Kedua-dua anak Mama ini memang suka sangat makan kurma. Jom kita kongsikan kebaikan kurma untuk ...

Patutkah Penggunaan Walker, Baby Bouncer dan Jumper ?

Patutkah Penggunaan Walker, Baby Bouncer dan Jumper ?

Posted on 2 min read 263 views

Ada banyak kontroversi tentang penggunaan walker, baby bouncer dan jumper.   Terdapat banyak juga kemalangan bayi yang melibatkan penggunaan produk ini. Jadi persoalannya, patutkah ibu-ibu menggunakan produk ini ? Boleh. Tapi, MODERATION is key. Dengan kata lain, bersederhanalah dengan penggunaannya. Jom admin rungkaikan sedikit bahaya ...

5 Makanan untuk Minda Anak

5 Makanan untuk Minda Anak

Posted on 2 min read 119 views

Assalammualaikum, entry kali ini adalah panduan untuk Mommies termasuk MamaNurs ni mencari makanan yang baik dan berkhasiat . Hidangan yang sihat membantu perkembangan otak anak-anak kita.Check it out !1. Madu kaya dengan fruktosa iaitu gula ringkas yang boleh diserap terus ...

Hati-hati dengan Gula Tersembunyi

Posted on 1 min read 217 views

Ibu-ibu bila beli makanan kat anak-anak tengok tak senarai kandungannya di belakang ? Zaman sekarang ramai pengusaha mengambil kesempatan dengan mengiklankan pemakanan untuk kanak-kanak yang diwarkan sebagai TIADA GULA TAMBAHAN tetapi sebenarnya ada berbondong-bondong gula yang tersembunyi. Gula adalah sukrosa, ...

Tips Mama anak tak nak ke Sekolah?

Posted on 2 min read 142 views

Semalam ada sorang mak ni, masalah anaknya sama la macam kakak dina ni.Tak nak g sekolah.Tapi Alhamdulillah kakak dina dah ceria dah..Dah nampak macam seronok gi sekolah. Dah mula bercerita apa2 yang menarik kat sekolah.Berbalik pada mak tadi dia cuba ...

Produk Kami

1
Your Cart