6 Petua Menghalau Semut di Rumah

Posted on 2 min read 53 views

Setiap orang pasti mempunyai masalah semut di rumah. Jom cuba tengok antara petua yang ada. Tak susah pun,kebanyakkannya semua bahan ada di rumah dan mudah di dapatkan.

1. Kulit telur
Hah lepasni setiap kali dah pecahkan telur ayam,kulit telur tu jangan terus dibuang. Sebaliknya hancurkan kulit telur tu dan bakar sehingga menjadi abu.

Kemudian taburkan abu tersebut di laluan semut atau pada sarang semut.

2. Daun sireh
Semut tak suka bau yang kuat seperti daun sireh. Jadi potong daun sireh kecik-kecik dan taburkan di laluan semut atau di kawasan semut berkerumun. Gerenti semut lari jauh dah.

3. Serbuk kopi
Setiap rumah pasti ada serbuk kopi kan,jadi taburkan sedikit serbuk kopi di laluan semut. Biarkan beberapa hari dan anda akan nampak hasilnya nanti.

4.Perahan air limau nipis
Perahkan air limau nipis di laluan semut dapat mengacau deria bau semut. Ia mampu membunuh semut malah menyebabkan rumah berbau wangi dan harum.

5. Bunga cengkih
Letakkan bunga cengkih di kawasan semut berkerumun,pasti semut lari bertempiaran lari.

6. Bugs Away Tasneem Naturel

Geram betul tengok semut berkerumun atas meja makan. Puas dah lap bersih masih jugak semut naik.Memang kena keluarkan senjata perisai ni. Kita sembur je dengan Bugs Away dari Tasneem Naturel ni.

Customer Feedback

Ada yang buat eksperimen lagi tau. Bestlah, betul-betul berkesan!

Korang tau tak apa fungsi Bugs Away ni sebenarnya?Ok meh sini,Bugs Away ni fungsinya melindungi diri dari serangan serangga seperti nyamuk, pepijat tilam dan semut.

Cara nak guna pun mudah je. Spray di tapak tangan,kemudian sapu rata ke anggota badan kita yang terdedah macam leher, tangan dan kaki.

Apakah bahan utama dalam Bugs Away yang membantu melindungi dari serangga ni? Serai Wangi (Lemongrass)

Ia tidak boleh di makan tetapi berguna untuk menghalau serangga.Serai wangi mempunyai aroma bau yang lebih kuat berbanding serai untuk masakan. Hasil dari bau inilah yang menyebabkan serangga seperti semut,lipas dan nyamuk tidak suka.

Semoga Bermanfaat

Credit : Tasneem Naturel


Whatsaap 01156254769 atau click sini http://www.wasap.my/601156254769

COD / Pickup Shah Alam
Poslaju Seluruh Malaysia

What do you think?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

No Comments Yet.

0
Your Cart