Pencuci Botol Susu Terbaik dan Selamat – Kleenzy

Posted on 2 min read 51 views

Tahukah ibu semua, kalau botol susu tidak dicuci dengan betul ia boleh membiakkan bakteria yang menyebabkan pelbagai penyakit seperti sakit perut atau gastroenteritis. Ia sejenis penyakit yang boleh mengancam nyawa anak anda. Jangan main-main ya !

Bahaya bakteria kerak susu pada bayi :

  1. boleh menyebabkan asma pada bayi
  2. boleh menyebabkan alahan pada bayi
  3. bayi mudah terkena penyakit
  4. lidah, gusi dan tekak akan terasa sakit

Lagi satu jangan sewenang-wenangnya membasuh botol susu anak dengan pencuci pinggan biasa tau. Sebab apa tak boleh, bersih je tengok ?Ini adalah disebabkan di dalam sabun pencuci pinggan biasa mempunyai kandungan Sodium Lauryl dan Laureth Sulfate. Kedua-dua bahan inilah yang membuatkan sabun itu banyak berbuih, namun inilah bahan kimia yang mungkin boleh mengakibatkan keradangan dan masalah kulit kepada anak kesayangan kita.

Jadi bertukarlah kepada sabun pencuci khas untuk botol susu seperti KLEENZY keluaran Tasneem Naturel. Ia adalah khusus dibuat untuk mencuci botol susu anak dan selamat digunakan.

Sabun pencuci botol susu KLEENZY ini adalah dalam bentuk ‘liquid cleanser’. Pencuci botol Kleenzy ini dia berkuasa untuk menanggalkan lemak susu yg melekat pada puting dan botol susu , kotoran dan daki dari makanan atau susu malah kerak susu pon boleh tanggal. Selain itu, bagi ibu yang bekerja dan menyusukan anak juga perlu pencuci botol Kleenzy ini, lagilah banyak perkakas nak di basuh kan, bukan sebotol je. Jimat banyak lah masa mencuci untuk ibu dengan Kleenzy.

Pencuci botol Kleenzy ini ,tidak memberikan kesakitan kepada kulit atau mengakibatkan iritasi, terasa lembut di tangan. Semestinya ia tidak mengandungi bahan kimia yang berbahaya.

Bahan utama yang di gunakan di dalam Kleenzy ialah Extract Sireh / Piper Bettle.Kenapa Sireh / Piper Bettle? Ini adalah kerana daun sireh adalah semuladinya bersifat antiseptik.
.

Selain itu pencuci botol Kleenzy juga adalah selamat di gunakan untuk mencuci sayur dan buah-buahan juga tau. Cubalah!

Secara ringkasnya pencuci botol Kleenzy ini :

  • berkuasa menanggalkan lemak susu dan segala kotoran degil
  • bersifat antibakteria dan anti toksin
  • sulfhate free, naturally safe
  • tiada perasa dan pewarna tiruan
  • lembut pada tangan
  • mesra alam sekitar

Terdapat dalam 2 saiz Kleenzy ini :

RM35 utk botol 75ml
RM59 utk botol 150ml

“Best ke best ? puting susu yang sudah hampir ingin di buang kerana berkerak, dah macam setahun guna. Sekarang dah nampak baru beli. Gosok-gosok jer. Selamat bila anak duk masuk mulut. Sebab guna Bahan semulajadi 100% peratus Bahan natural. Selamat.” Puan Nadia

Best guna Kleenzy. Kerak susu, stain kat baju pun boleh hilang.insyaAllah.tak perlu rendam. Just gosok2 dengan liquidnya.” Puan Dalilah

“Best! May pakai kat botol air anak-anak juga. Hilang bau milo basi” Puan May

“bukan boleh basuh puting je uolls Kleenzy ni tau, boleh juga buat basuh buah dan tupperware anak ke sekolah jugak tau. Multipurpose gitew” Puan Dah
Jom tengok video yang di share oleh Puan Fadhillah ini :

Ni pulak video basuh buah anggur dengan Kleenzy


Berminat dengan mana-mana Produk Tasneem Naturel atau ingin jadi agen Tasneem Naturel :ย  Whatsaap 01156254769 atau click sini http://www.wasap.my/601156254769

COD / Pickup Shah Alam
Poslaju Seluruh Malaysia

Tasneem Naturel Shah Alam

Leave a Reply

Produk Kami

1
Cepat-cepat dapatkan Kleenzy dengan kami
Powered by
0
Your Cart